Amikor beírtam a Google-be, hogy mi kell a bt alapításhoz, a fenti első néhány linken csak hirdetéseket láttam. Én nem tudom, ki hogy van ezzel, de én alapvetően nem bízom meg a hirdetésekben. Sokkal inkább azokat a találatokat preferálom, amiket organikusan ad ki a kereső. Miért? Mert ha a SEO elveket nézem, akkor az organikusan megjelenő eredmény elvileg pozitív felhasználói élményt fog nyújtani, azaz elég valószínű, hogy megtalálom azt, amit keresek.
Tehát akkor mi is kell a bt. alapításhoz?
Igazából nem sok minden. Néhány irat, hivatali ügyekben jártas személy, minimális tőke és egy kis türelem. Nézzük meg egy kicsit részletesebben!
Mivel a bt. alapításhoz kell egy beltag és egy kültag, így elmondhatjuk, hogy ahhoz, hogy bt.-t tudjunk alapítani, minimum két emberre lesz szükségünk.
Most nem megyek bele a jogi részletekbe, hogy ki lehet és ki nem lehet a bt. alapítás során kül- vagy beltag, de általánosságban elmondhatjuk, hogy bárki, aki elmúlt 18 éves, vagy 18 év alatti és a szülő képviseli.
Okmányok esetében szükségünk lesz a személyi igazolványra, a lakcímkártyára és az adókártyára is, amelyeket majd be kell mutatnunk az ügyvédnek.
Ez persze azt is jelenti, hogy szükségünk lesz egy ügyvédre is, hiszen ő fogja intézni a cégalapítással kapcsolatos hivatali eljárásokat.
Az ügyvéd nyilván elmondja majd, hogy pontosan milyen iratokra lesz még szükségünk, így érdemes még az egész bt. alapítás előtt konzultálni, hogy felkészültek legyünk mi is és persze az ügyvéd is.
Továbbá szükségünk lesz egy könyvelőre is, hiszen nem minden feladatot végez el nekünk majd az ügyvéd, lesznek olyan teendők, amelyek már a könyvelő feladatkörébe tartoznak majd.
Mivel az ügyvéd előtt bizonyos dokumentumokat alá kell majd írnunk, így érdemes felkészülnünk arra, hogy lesz néhány személyes találkozónk is. Ezt nem tudjuk elkerülni, mert a különféle törvények és jogszabályok előírják az egyes szerződések, okmányok és alapító iratok aláírása során a személyes jelenlétet, illetve azt is, hogy az aláírás cselekedetét egy ügyvéd fizikailag lássa.
Viszont a legtöbb esetben nem kell megjelennünk a cégbíróságon, mert ezt főként az ügyvéd végzi, de persze ha szeretnénk egy kis betekintést kapni a hivatalnokok rendkívül izgalmas életébe, elkísérhetjük az ügyvédünket.
Szükségünk lesz persze egy céges székhelyre is, a székhellyel kapcsolatos papírokra, kell majd egy céges postaláda is, egy cégtábla is és a vállalkozásunk típusától függően telephelyre is lehet majd szükségünk.
Így nagyvonalakban leírva is jól látszik, hogy magánszemélyként a törvény szerint nem lehet csak úgy besétálni a hivatalba, hogy bt.-t szeretnénk alapítani, mert szükségünk lesz ügyvédre és persze egy profi könyvelőre is.
Miután átfésültem az internetet plusz a hirdetéseket, arra jutottam, hogy a bt. alapításhoz elég egy olyan céget találni, mint amilyen a cikk elején szereplő linken található Gross Office, hiszen ők szinte mindenben tudnak majd segíteni. Inkább rájuk hallgatok, mint a hirdetésekre.
Ajánlanak ügyvédet, könyvelőt, sőt, még a cég székhelyének a kiválasztásában is tudnak majd segíteni. Én biztos, hogy ezt a céget választanám, mert úgy érzem, hogy minél többet olvasok arról, hogy mi kell a bt alapításhoz, annál erősebb lesz a meggyőződésem, hogy a legjobb döntés az, ha nem a hirdetések alapján választok, hanem szakmai tapasztalat alapján, ami a Gross Office esetében elég meggyőzőnek tűnt.